מה תפקידו של נוטריון בראשון לציון?

כמו כל נוטריון בארץ, גם נוטריון בראשון לציון הוא עורך דין שמוסמך על פי חוק לאשר, לאמת ולערוך מסמכים משפטיים מסוימים. המשמעות היא שניתן לפנות אליו כדי לקבל חתימה שנחשבת בעיני בית המשפט כאישור למקוריותו של המסמך. כמו כן, חתימת הנוטריון היא אינדיקציה לזהות של החותם על המסמך או לעובדה שהוא נחתם מרצונו הטוב והחופשי. 



ברמה המעשית, ניתן למנות מספר פעולות שכיחות שמבוצעות במסגרת תפקידו של נוטריון בראשון לציון:

א. אישור נכונות העתק ותרגום – נוטריון מוסמך לאשר נכונות העתק של מסמך מסוים. כדי לעשות זאת הוא צריך לבדוק את המסמך המקורי וההעתק, ולוודא שכל הפרטים זהים. בנוסף, הוא מוסמך לאשר נכונות תרגום של מסמך ועליו להכיר את שפת המקור ושפת היעד. עם זאת, חשוב לציין שהנוטריון לא צריך לבצע את התרגום בעצמו אלא רק לאשר את נכונותו.
ב. אימות הסכם ממון – בני זוג שגרים בראשון לציון והסביבה יכולים לפנות לנוטריון כדי לאמת הסכם ממון. אימות הסכם ממון הופך אותו למסמך חוקי וקביל בפני בית משפט. ניתן להגיע לנוטריון בראשון לציון לפני החתונה כדי לאמת הסכם ממון מסוים, או לעשות זאת במסגרת מערכת יחסים שלא כוללת נישואין.
ג. עשיית צוואה – עוד תפקיד חשוב של נוטריון בראשון לציון הוא לרשום "צוואה בפני רשות" בדיוק כפי שמוסמך לכך שופט בישראל. עשיית צוואה מופיעה בחוק הירושה והיא תקפה לגבי נוטריונים בכל רחבי הארץ.


איך בוחרים נוטריון?

כל עורך דין שמוסמך לכהן כנוטריון רשאי להציע את אותם שירותים. מלבד האמור לעיל, הוא יכול לקבל ולאשר תצהיר והצהרה, לאשר שאדם חי, לאשר נכונותה של רשימת מצאי מסוימת, לערוך העדה של מסמך סחיר ולהשתמש בסמכות של נוטריון ציבורי. כתוצאה מכך, השאלה היא כיצד בוחרים נוטריון בראשון לציון.

הדרך הנכונה לבחור נוטריון היא לפגוש אותו באופן אישי. פגישה אישית היא הזדמנות להתרשם מהנוטריון ומהכימיה שלו. כך אפשר לדעת לא רק האם מדובר על נוטריון מוסמך, אלא האם זהו אדם אמין, כנה ואדיב. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה