איך ניתן לברר זכאות לאזרחות פולנית

עם על האהבה שלנו למדינת ישראל ואחרי התלאות והמלחמות שעברנו כדי שהיא תהיה כאן, אין מה לעשות, יש מקומות טובים יותר. ארצות הברית קורצת לכולנו, אוסטרליה נשמעת מעניינת ויש כאלו שגם מוצאים עניין בדרום אמריקה, אך למה לטוס רחוק מהבית כשהאיחוד האירופי נמצא ממש קרוב לכאן והאזרחות שלו בהישג יד בעיקר לבני העדה הפולנית.



הפולנים שמכניסים אותנו לאירופה

מי היה מאמין לפני 70 שנים שיום אחד יהיה זה יתרון מדהים שסבא וסבתא היו בפולין באותה תקופה. אמנם ההיסטוריה שלנו ושל פולין אינה חיובית והמלחמה הקשה והשואה שיהודי פולין עברו הייתה מזעזעת ותיזכר לעד, אך כיום הפולנים מאפשרים לקבל אזרחות לכל מי שנולד לפני 1951 וכמובן יוכיח זאת, דבר שמקנה זכאות לחלק ניכר מתושבי ישראל שלהם קשר לפולין. לאזרחות פולנית זכאות שנשמעת אמנם פשוטה אך עדיין יש צורך להבין עד כמה היא באמת כזו תוך בירור של המסמכים הקיימים ואלו שניתן לספק.

איך ניתן לברר זכאות לאזרחות פולנית?

·         השלב הראשון בדרך לבירור זכאות לאזרחות פולנית היא לבדוק מה החוק הפולני אומר והאם אנו בכלל יכולים לעמוד בקריטריונים הללו. החוק קובע כי כל אדם שהיה אזרח פולין או שנולד בפולין ולא הייתה לו אזרחות זרה, לפני ינואר 1951, וגם לא שירת בצבא זר לפני תאריך זה, נחשב לאזרח פולין מה שמקנה לו ולצאצאיו בקשר דם את האזרחות הנכספת. האזרחות לא מועברת לבני זוג, אך בני הזוג יקבלו תנאים טובים יותר לשהייה ולעבודה.
·         אחרי שהבנתם שסבא וסבתא, אימא או אבא, עומדים בתנאי הזה הגיע הזמן להוכיח. כל דבר שיכול להוכיח את השהות שלהם או את האזרחות שלהם, אפילו כשמדובר על תעודת פטירה מהשואה, תעודת לידה, תעודת סיום בית ספר, דיפלומה, רכישת קרקע או כל דבר אחר, זה יכול לספק לכם את האזרחות המבוקשת.

איפה ניתן לחפש?

אנשים רבים טוענים שלאזרחות פולנית זכאות קלה מתמיד כיוון שאין צורך להוכיח דברים מסובכים מידי ואין צורך לוותר על האזרחות הנוכחית וגם לא לדעת פולנית ולעבור מבחן שפה או תרבות. עם זאת, כדי לספק את ההוכחות צריך ליצור קשר עם משרד הפנים הפולני ולחפש את המסמכים לפי המידע שהצלחתם ללקט לפי ההיסטוריה המשפחתית כשדוד רחוק או סבתא עוד יכולים לספק מידע נחוץ. כמו כן יש ארכיונים שונים כמו הצלב האדום בגרמניה שמספקים מידע דומה ומומלץ להיעזר בעורך דין כדי למקסם את תוצאות התהליך.


 from amichaizlaw.tumblr – Feed




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה תפקידו של נוטריון?

דרכון אירופאי ליוצאי עדות המזרח

הוצאת דרכון פורטוגלי מדיניות כניסה